Günlük becerilerin çocuğun yaşam biçimi haline getirilmesi sağlanır.
Çocuklara kendi davranışını ve davranışlarının sonuçlarını sorgulayabilecek öz denetim kazandırılır.
Eğitimde çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları esas alınır.
Çocuğun motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimi bir bütün olarak ele alınır.
İlkokula sorunsuz devam edebilecek beceriler kazandırılır.
Çocuğun gelişim düzeyine göre demokratik eğitim ortamları oluşturulur.
Türkçe’nin doğru ve güzel konuşulmasına gereken özen gösterilir.
Tüm etkinlikler oyun temelli düzenlenir.
Gerçek yaşam alanlarında deneyerek öğrenmesine fırsat verilir.
Eğitim sürecine çocuğun ve ailenin etkin katılımı sağlanır.
Rehberlik hizmetleri ile öğrenme öğretme süreci bütünleştirilir.
Çocuğun gelişimi ve değerlendirilmesi bireyseldir. Değerlendirme sonuçları çocuğun bireysel gelişimi için kullanılır.